Εμπειρίες από το Παλέρμο

Εμπειρίες και απόψεις από το τη μετακίνηση στο Παλέρμο

palermo2011
Greeks-in-Italy
palermo2014
palermo2013
palermo2013
palermo2012
palermo2012
palermo2014
palermo2016
palermo2015
palermo2015
palermo2018
palermo2018
palermo2017
palermo2017
palermo2019
palermo2020
palermo2019
palermo2020
palermo2021
palermo2022
palermo2022
palermo2021
palermo2023
palermo2024
palermo2024
palermo2023
palermo2025
palermo2025
palermo2026
palermo2026
palermo2027
palermo2027
palermo2029
palermo2029
palermo2028
palermo2030
palermo2031
palermo2030
palermo2033
palermo2032
palermo2033
palermo2032
palermo2034
palermo2035
palermo2034
palermo2035
palermo2036
palermo2036
palermo2037
palermo2037
palermo2038
palermo2038
palermo2039
palermo2039
palermo2040
palermo2040
palermo2042
palermo2041
palermo2042
palermo2043
palermo2043
palermo2045
palermo2044
palermo2044
palermo2045
palermo2047
palermo2047
palermo2046
palermo2046
palermo2049
palermo2048
palermo2048
palermo2049
palermo2050
palermo2050
palermo2051
palermo2052
palermo2053
palermo2054
palermo2054
palermo2055
palermo2055
palermo2056
palermo2056
palermo2057
palermo2057
palermo2058
palermo2059
previous arrow
next arrow
palermo2011
Greeks-in-Italy
palermo2014
palermo2013
palermo2013
palermo2012
palermo2012
palermo2014
palermo2016
palermo2015
palermo2015
palermo2018
palermo2018
palermo2017
palermo2017
palermo2019
palermo2020
palermo2019
palermo2020
palermo2021
palermo2022
palermo2022
palermo2021
palermo2023
palermo2024
palermo2024
palermo2023
palermo2025
palermo2025
palermo2026
palermo2026
palermo2027
palermo2027
palermo2029
palermo2029
palermo2028
palermo2030
palermo2031
palermo2030
palermo2033
palermo2032
palermo2033
palermo2032
palermo2034
palermo2035
palermo2034
palermo2035
palermo2036
palermo2036
palermo2037
palermo2037
palermo2038
palermo2038
palermo2039
palermo2039
palermo2040
palermo2040
palermo2042
palermo2041
palermo2042
palermo2043
palermo2043
palermo2045
palermo2044
palermo2044
palermo2045
palermo2047
palermo2047
palermo2046
palermo2046
palermo2049
palermo2048
palermo2048
palermo2049
palermo2050
palermo2050
palermo2051
palermo2052
palermo2053
palermo2054
palermo2054
palermo2055
palermo2055
palermo2056
palermo2056
palermo2057
palermo2057
palermo2058
palermo2059
previous arrow
next arrow

Τμήμα της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+  του σχολείου μας , βρέθηκε στην Παλέρμο της  Σικελίας, από τις 16/02/2020 έως τις 23/02/2020 για την έκτη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA229 που έχει θέμα “Enhancing Active Citizenship Through DEBATE”.

Tο πρόγραμμα που υλοποιείται στο σχολείο μας  για δεύτερη συνεχή χρονιά δίνει την δυνατότητα να φέρει σε επαφή μαθητές και καθηγητές από την Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία,  Ελλάδα και Πολωνία, να συνεργαστούν και να εμπλακούν μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού , να αποκτήσουν και να αυξήσουν δεξιότητες  που αφορούν τα δικαιώματα και τα καθήκοντα ενός ενεργού Ευρωπαίου πολίτη. Μέσω της εμπειρίας των  DEBATE μαθητές και καθηγητές θα δημιουργήσουν καινοτόμες μεθοδολογικές προσεγγίσεις μη τυπικής εκπαίδευσης, θα συζητήσουν θέματα Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος μέσα σε ένα ασφαλές, πολυπολιτισμικό περιβάλλον και θα προσπαθήσουν να εντάξουν τον  επιχειρηματολογικό διάλογο στα Σχολικά Προγράμματα Σπουδών προσφέροντας έτσι την ανταλλαγή καλών πρακτικών για την εκπαίδευση.Με την βοήθεια μίας Συμβούλου σε θέματα debate από την Σλοβενία –μία χώρα με τεράστια εμπειρία στον δημόσιο λόγο μέσα στην σχολική εκπαίδευση- αυτά τα  δύο χρόνια θα διοργανωθούν διαγωνισμοί debates (tournaments) ανάμεσα στους μαθητές όλων των χωρών πάνω σε θέματα όπως ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ, ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΓΕΝΟΣ/ΦΥΛΑ , ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.

Τα debate σαν εργαλείο εκπαίδευσης είναι σχετικά καινούργιο φαινόμενο αν και στην πραγματικότητα χρονολογείται από τις μέρες του Σωκράτη (470-399 πΧ). Ο μεγάλος φιλόσοφος συνήθιζε να κάθεται στους κήπους ή να κάνει περίπατο με τους μαθητές του κάνοντας συζητήσεις και χρησιμοποιώντας ερωτήσεις του τύπου «Γιατί το νομίζεις αυτό, είσαι βέβαιος, τι σε κάνει να το πιστεύεις αυτό» δημιουργώντας την γνωστή Σωκρατική Μέθοδο (elenchus). Η μέθοδος των debate έχει προχωρήσει λίγο παρακάτω. Οι μαθητές προετοιμάζονται πάνω σε ένα θέμα ανεξάρτητα άν συμφωνούν ή όχι και με ευγένεια και επιχειρήματα υποστηρίζουν την άποψή τους. ’Ετσι οι μαθητές αναπτύσουν ικανότητες ρητορικής , υποστηρίζουν την αποψή τους μπροστά σε κοινό, αναπτύσουν συνεργασία με άλλους μαθητές από διαφορετικές χώρες και όλα αυτά σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και μεθοδολογία.

Κατά την 6η Συνάντηση του προγράμματος, η Διευθύντρια Maria Rita Di Maggio του σχολείου στο Παλέρμο της Σικελίας, InstitutoD’  Istruzione Superiore Einaudi Pareto, η συντονίστρια του προγράμματος Ida Mariolo και οι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, μας ετοίμασαν μία ζεστή και υπέροχη υποδοχή από τη στιγμή που φτάσαμε στο αεροδρόμιο. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες και βίωσαν την φιλοξενία, τον τρόπο ζωής και της συνήθειες του Ιταλικού λαού. Μέσα σε μία εβδομάδα μαθητές και καθηγητές έκαναν ακόμα πιο δυνατούς τους  δεσμούς φιλίας , συνεργασίας και σεβασμού μιας και το πρόγραμμα διανύει τον δεύτερο χρόνο υλοποιησής του. Ο  διμερής Διαγωνισμός των DEBATE έγινε μέσα σε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας με τους μαθητές να χρησιμοποιούν τον δημόσιο λόγο με σεβασμό προς τους συνομιλητές τους επιχειρηματολογώντας στην Αγγλική Γλώσσα πάνω στα ακόλουθα motions :

  1. Τα ιστορικά αντικείμενα πρέπει η δεν πρέπει να επαναπατριστούν στην χώρα προέλευσής τους. 
  2. 2.  Η παγκοσμιοποίηση έχει προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό ή το αντίθετο στην πολιτιστική μας κληρονομιά.

Η Ελληνική ομάδα η οποία αποτελούνταν από την Αθανασία Φιλίππου (1η ομιλήτρια),  Μερόπη Παπαβασιλείου (2η ομιλήτρια),  Αντωνία Σαριγγαλά (3η ομιλήτρια) και Ιφιγένεια Τοζάρου (4η ομιλήτρια), αφού πήρε 6 στις 6 νίκες κατάφερε στον τελικό με αντίπαλο την ομάδα της Ιταλίας να πάρει την πρώτη θέση. Η Ελληνική ομάδα με άριστη χρήση τη Αγγλικής γλώσσας, με άριστη κριτική σκέψη, με αξιοθαύμαστες ικανότητες ρητορικής και επιχειρηματολογίας όχι μόνο κέρδισε την πρώτη θέση αλλά συγκέντρωσε τον θαυμασμό των κριτών , τους επαίνους και τα συγχαρητήρια  όλων των συμμετεχόντων  για το πάθος τους, τις γνώσεις τους αλλά και για την μαχητικότητά τους,  το ήθος τους καθώς και το πνεύμα συνεργασίας με τις άλλες ομάδες. Η μαθήτρια Αντωνία Σαριγγαλά αναδείχτηκε πρώτη DEBATER αφού συγκέντρωσε την μεγαλύτερη βαθμολογία από τους συμμετέχοντες.

Όμως η επισκεψή μας στο Παλέρμο δεν ήταν μόνο debate. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εκεί επισκεφτήκαμε πολιτιστικούς  χώρους και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς προστατευμένα από την UNESCO  και άλλα. H επίσκεψή μας στην Valley of theTemples (5ου αι. Π.Χ) , ένας μεγάλος αρχαιολογικός χώρος με ερείπια 7 αρχαίων ελληνικών ναών της Αρχαίας Ελληνικής πόλης Ακράγας μας έκανε ακόμη μια φορά να νοιώσουμε περήφανοι για το μεγαλείο του Ελληνικού Πολιτισμού. Επίσης επισκεφτήκαμε το κάστρο Zisa , μέρος του Αραβο-Νορμανδικού Παλέρμο το οποίο ήταν η καλοκαιρινή κατοικία των Νορμανδών βασιλειάδων και επίσης θαυμάσαμε τον Καθιεδρικό ναό του Monreale, ένας ναός αριστούργημα με τα μεγαλύτερα δείγματα Νορμανδικής, Βυζαντινής και Αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής.Τέλος η ξενάγηση στην πόλη του Παλέρμο μας μάγεψε και η παραμονή μας εκεί είναι μια εμπειρία που δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ. Η φιλοξενία των Ιταλών ήταν εξαιρετική, γευτήκαμε παραδοσιακά τοπικά φαγητά, χορέψαμε και τραγουδήσαμε χορούς και τραγούδια από όλες τις χώρες και γενικά περάσαμε υπέροχες στιγμές απολαμβάνοντας την συνέχεια του προγράμματος δημιουργώντας ακόμη πιο δυνατούς δεσμούς και φιλίες.

Η ελληνική ομάδα των κοριτσιών μας έκαναν περήφανους με το ήθος τους, την ευγενική τους συμπεριφορά, την στάση τους απέναντι σε όλους τους συμμετέχοντες, στις οικογένειες που τις φιλοξένησαν και στους συνοδούς . Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά μας μέσα σε λίγο χρόνο προετοιμασίας και θυσιάζοντας πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους κατάφεραν για ακόμη μια φορά να μας προσφέρουν υπέροχες στιγμές. Θα θέλαμε μέσα από την καρδιά μας να τους δώσουμε συγχαρητήρια τόσο στους ίδιους όσο και στους γονείς τους και ιδιαίτερα να τους ευχαριστήσουμε δημόσια που μας τους εμπιστεύτηκαν. Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τον Διευθυντή μας Πέτρο Τζίμα που μας στηρίζει μέ όλες του τις δυνάμεις στο πρόγραμμα αυτό καθώςκαι το Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Τρικάλων για τη βοήθεια τους και την ανοχή τους.

Η ομάδα των καθηγητών στην μετακίνηση αποτελούνταν από την Ζωή Περιστέρη (Συντονίστρια του Προγράμματος), την Ελισσάβετ Τσουρβάκα και την Μελπομένη Παπανικολάου (Μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας ),  οι οποίες κατάφεραν με την συνεργασία τους και τον σεβασμό τους στην ομάδα να δημιουργήσουν κλίμα ασφάλειας και ηρεμίας στους μαθητές μας. Ως συντονίστρια του προγράμματος για ακομη μια φορά θα ήθελα να τις ευχαριστήσω για την βοήθειά τους και την συμβολή τους στην υλοποίηση του προγράμματος.

Ζωή Περιστέρη

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *